על בית הספר

מתעניינים בבית הספר? רוצים להכיר את הצוות? כאן תוכלו למצוא את כל המידע אודותינו.
במידה ויש עוד שאלות אתם תמיד מוזמנים ליצור איתנו קשר.

 

 

 

בית הספר הרב תחומי פ"ת ב' , הוא תיכון עיוני מדעי טכנולוגי ומכללה לטכנאים והנדסאים.

בית הספר משלב לימודי מקצועות טכנולוגיים ועיוניים ברמה גבוהה ,

ומאפשר לתלמידיו להגיע להשגים ולהצלחה.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ת

אנו בבית הספר הרב תחומי ב' שואפים לחנך את תלמדינו למצוינות לימודית וערכית תוך הכנתם למיומנויות הנדרשות במאה ה- 21.

בית הספר זכה כמצטיין ערכי ולימודי לאור הנתונים הגבוהים הכוללים : אחוזי גיוס מקסימליים, אחוזי זכאות גבוהים לבגרות איכותית טכנולוגית+ עיונית המאפשרת לתלמידנו להשתלב בכל ענפי המשק, בהיי טק, ובאקדמיה .

הצטיינות ביה"ס בנתוני העתודה המדעית הטכנולוגית מאפשרת לתלמידים לקבל תעודת בגרות איכותית, הכוללת 5 י"ח במתמטיקה,5 י"ח באנגלית ו- 10 יחידות טכנולוגיות.

בית הספר משתתף בניסוי "היי טק היי" כבית ספר מוביל מדעים ולמידת חקר חדשנית.

בית הספר כחלק מהחזון לאפשר למידה מחוץ לכותלי הכיתה משתף פעולה עם אוניברסיטאות, מכוני חקר ומדע, חברות טכנולוגיות ומרכזי קהילה.

אנו מחנכים את תלמידנו לקבלת האחר ולכבוד הדדי ומשלבים בבית הספר תלמידים בעלי לקויות למידה שמשתלבים בהצלחה רבה ומגיעים להישגים גבוהים בבית הספר.

כבית חינוך המחנך את תלמידיו ליזום, לחקור, לפתח ולהנהיג אנו מפתחים תהליכי הוראה ולמידה חדשניים ומתוקשבים שמפתחים אצל התלמיד : חשיבה ביקורתית, יכולת הצגה מול קהל, למידת חקר ואקטיביזם חברתי.

מאחלים שנה טובה ומוצלחת לכל משפחת עמל ב'

 

 

 

                                             בברכה
                                             סיגל רוזן

                                              מנהלת בית הספר

 

חזון בית הספר

  • בית הספר הרב תחומי עמל ב' הינו בית חינוך המאמין בכבוד האדם וחירותו.
  • בית הספר מחנך לחיזוק השייכות של הפרט לבית ספרו, לקהילתו ולמדינת ישראל, תוך זיקה לערכי המדינה ולהיסטוריה של העם היהודי.
  • בית הספר מטפח את השאיפה למצוינות ולמיצוי היכולות והמיומנויות הרגשיות, החברתיות, הקוגניטיביות והטכנולוגיות של קהילות ביה"ס.
  • בית הספר מקדם חשיבה עצמאית, יצירתיות וסקרנות אינטלקטואלית ושואף להיות מוביל בפיתוח ידע מדעי-טכנולוגי תוך התאמה לצורכי הפרט והחברה.
  • בית הספר דוגל בטיפוח מנהיגות, בלקיחת אחריות, במעורבות ובמוכנות לתרום לקהילה, למדינה ולשמירה על הסביבה.

 

רח' אמסטרדם 16 פתח-תקוה 49453

טל' 03-9218782 , 03-9222332

פקס 03-9213844

amalb@pb.amalnet.k12.il

תקנון תלמידים

אורחות חיים בבית הספר

בית הספר פועל להבטיח את שלומם ואת בטחונם של התלמידים והמורים בפעילויות בית-ספריות ובכך מקיים את זכותם של כל התלמידים ושל כל המבוגרים לשמירה על גופם, על בריאותם הנפשית ועל רכושם.

  • יש לנהוג בכבוד ולהקפיד על תרבות דיבור ועל לשון נקייה בין כל באי ביה"ס.
  • יש לשמור על רכוש בית הספר וניקיונו. תלמיד שייתפס מלכלך, יחויב בביצוע עבודות ניקיון בביה"ס. תלמיד שיימצא משחית את רכוש ביה"ס,  יישא בהוצאות התיקון וציונו בהתנהגות יופחת.
  • שלמות הציוד בכיתת הלימוד היא באחריות תלמידי הכתה. במקרה שייגרם נזק לרכוש הכתה ולא יאותר התלמיד גורם הנזק, יחויבו כל תלמידי הכתה בתשלום הנזק שנגרם.
  • תורן הכתה דואג לניקיון הכתה, שמירה על חסכון באנרגיה – כיבוי אורות ומזגנים בסוף יום.
  • רכוש הפרט בבית הספר: התלמידים אחראים לרכושם הפרטי. אין להשאיר בכתה ציוד אישי ללא השגחה. ביה"ס אינו אחראי לכל נזק או אובדן של רכוש הפרט (כסף, פלאפון, כרטיסיות וכו')
  • חל איסור מוחלט לעשן בשטח ביה"ס או במסגרת פעילות בית ספרית מחוץ לשטח ביה"ס. תלמיד שייתפס מעשן יטופל משמעתית על פי החוק, כולל השעיית התלמיד מבית הספר.
  • ביה"ס מוקיע כל גילוי של אלימות פיסית ומילולית ישירה ועקיפה וכן וברשתות החברתיות.

בכל מקרה של התנהגות אלימה ו/או פגיעה מקוונת באמצעים דיגיטליים יינקטו אמצעי הענישה החמורים ביותר על פי חוזר מנכ"ל משרד החינוך, כולל השעיית התלמיד מבית הספר ופניה למשטרה.

  • חל איסור מוחלט להכניס לביה"ס אולרים או חפצים מסוכנים מכל סוג שהוא.

 

תלבושת

  • התלמידים יקפידו  להגיע ללימודים בתלבושת ביה"ס – חולצה חלקה הנושאת סמל ביה"ס (אפשרי בכל צבע).  לטקסי הזיכרון ובימים מיוחדים יש להגיע לבושים בחולצה לבנה.
  • אין להגיע לבית הספר בכפכפים, בבגדים חשופים, מכנסונים, גופיות, חולצות בטן.
  • אין לגזור את חולצות בית הספר.
  • תלבושת חורף:
  • חולצה נושאת סמל בית ספר.
  • קפוצ'ון סגור חלק (ללא רוכסן / כפתורים) הנושא סמל בית הספר.
  • חולצה חלקה הנושאת סמל בית ספר ומעליה מיזע (סווטשרט) בעל רוכסן או כפתורים, פתוח.

תלמיד שיגיע לבית הספר בצורה שאינה תואמת את האמור לעיל, יושעה מיום הלימודים הסדיר ויתבקש לשבת בספרייה. לתלמיד ירשמו העדרויות מהשיעורים באותו יום.

 

שינויי מערכת

  • הודעות על שינויים יומיים במערכת השיעורים מתפרסמות באתר שינויי מערכת שכתובתו: http://amalb.iscool.co.il/ .

מומלץ להתעדכן גם בשעות הבוקר המוקדמות. האחריות להתעדכן בשינויים מוטלת על התלמידים.

טוהר הבחינות

הבחינות והבחנים הם הכלי להערכת יכולתו ורמת ידיעותיו של התלמיד במערכת החינוך. הם  נועדו לבדוק ולמדוד את הישגיו הלימודיים האישיים . בשעת הבחינה התלמיד מתבקש להציג את מלוא יכולתיו והישגיו הלימודיים תוך מיצוי יכולתו האישית.

  • אין לשוחח בזמן המבחן.
  • בזמן המבחן אין להיעזר בזולת על ידי קבלת חומר כתוב או בשיחות בע"פ. 
  • על הנבחן לעבוד עבודה עצמית בלבד. אסור לו לעזור לנבחן אחר או לאחרים בכל צורה שהיא.
  • אסור לנבחן להכניס לחדר הבחינה כל חומר ( כתוב, מוקלט וכו'). או כל מכשיר אלקטרוני שלא הוגדר במפורש בהוראות כ"חומר עזר המותר בשימוש". אחזקה בחומר אסור או מכשיר אלקטרוני מכל סוג שהוא, גם אם לא נעשה בו שימוש, משמעותו פגיעה בטוהר הבחינות והבחינה תיפסל בהתאם.
  • נבחן לא יורשה לעזוב את חדר הבחינה, גם אם סיים את בחינתו או החליט להפסיקה, בטרם  תעבור מחצית השעה מרגע התחלת הבחינה. יציאת הנבחן מחדר הבחינה, למרות אזהרת המשגיח, תגרור את פסילת המבחן, וועדת "טוהר הבחינות" תשקול צעדים משמעתיים נוספים נגדו.
  • חל איסור מוחלט לשאת ו/או להשתמש במכשירים סלולריים בעת בחינה, גם לא לשימוש בפלאפון כשעון. מכשירים סלולריים ימצאו במצב שקט או סגורים בתיק התלמיד שבקדמת הכתה.
  • על שולחן התלמיד ימצאו טופס המבחן, מחברת הבחינה , מכשירי כתיבה ו/או כל חומר עזר שהותר שימוש.

 

חובתו של התלמיד לשמור על טוהר הבחינות , ואחריות זו היא אישית ומוחלטת.

 

הליך טפול בחריגה מנוהל טוהר הבחינות בבית הספר:

  • תלמיד שייתפס בפגיעה בטוהר הבחינות (בכל אחד מהסעיפים הנ"ל) במבחן, בחינתו תיפסל ויקבל את

הציון 13 = פגיעה בטוהר הבחינה, שישוקלל כחלק ממערך ההישגים במקצוע.

  • התלמיד אינו זכאי לבחינה במועד ב' ו/או מבחן משפר.
  • לתלמיד יורד ציון בהתנהגות במחצית הרלוונטית.

הליך טפול בחריגה מנוהל טוהר הבחינות חל על התלמיד המעתיק ועל התלמיד שממנו העתיקו.

 

התנהלות בזמן שעור

  • זכותו של כל תלמיד ללמוד באווירת לימודים נאותה, ולכן כל התנהגות המפריעה למהלך התקין של השיעור,  תטופל משמעתית.
  • תלמיד שיפריע במהלך השיעור, יוזהר ע"י המורה ו/או תרשם לו הפרעה. במקרים מיוחדים, לשיקול דעתו של המורה יישלח התלמיד להירשם במזכירות ביה"ס "הפרעה חמורה" ויחזור מיד לשיעור.
  • תלמידים שאינם מתפקדים על פי נהלי השיעור באופן עקבי יטופלו משמעתית על ידי מחנך/ת הכתה ו/או רכזת השכבה ו/או הנהלת בית הספר.
  • על התלמיד להביא לשיעור את כל חומרי הלימוד הרלבנטיים, כולל ציוד מעבדה. להכין את שעורי הבית בזמן ולבצע את כל המטלות שהוטלו עליו ע"י המורה. תלמיד שלא ינהג כך, ירשם על ידי המורה, וציונו במקצוע יופחת במסגרת הערכת המורה.
  • חל איסור על יציאה מהשיעור ללא רשות המורה.
  • חל איסור על אכילה ועל שתייה בזמן השיעור.
  • כל שימוש בטלפון סלולארי, כולל הנחתו על השולחן בזמן השיעור, אסור בהחלט!

הפרת סעיף זה תגרום לטיפול משמעתי ע"י המחנך ורכז השכבה.

 

 

 

נוכחות, חיסורים ואיחורים

  • חובת התלמיד להיות נוכח בכל השעורים והפעילויות למיניהן המתקיימים בהתאם למערכת השעות השבועית ולוחות הזמנים.
  • אחריות התלמידים להגיע לשיעור, לבחינה, לבגרות, עם הציוד הלימודי הנדרש ובתלבושת בית הספר.
  • השתתפות התלמיד בפעילות החברתית היא חובה! אי השתתפות בפעילות חברתית תגרור הפחתה בציון בהתנהגות.

היעדרות בלתי מוצדקת מפעילות בית ספרית, המתקיימת בשעת שיעור, דינה כהיעדרות  שאינה מוצדקת מהשיעור.

  • היעדרות התלמיד משעורים ו/או איחור לשיעורים תשתקלל בהרכב הציון במקצוע הנלמד.
  • אין לאחר לשיעורים במהלך היום. איחור לשעור מעל עשר דקות יחשב כהעדרות .
  • ציון התלמיד בכל מקצוע יורכב מההישגים האקדמיים והנוכחות בשיעורים.

הציון במקצוע הוא סכום של הציון האקדמי וציון הנוכחות.

  • ציון הנוכחות נקבע על פי שיטת המנות שנקבעה על ידי משרד החינוך.

              חובה על התלמיד להיות נוכח בכל השיעורים.

העדרויות מוצדקות (על פי הסיבות המפורסמות על ידי משרד החינוך ומפורטות בהמשך) יוצדקו על ידי מחנך הכיתה ולא יספרו במניין המנות.

 

מרכיב הנוכחות מחושב ביחס למספר השעות השבועיות הנלמדות בכל מקצוע – "יחידת למידה שבועית"

על פי הטבלה הבאה:

העדרות

ציון התנהגות

ציון סופי

עד 2 יחידות (כולל)

0

הציון האקדמי

מעל 3-2 יחידות (כולל)

5-

הציון האקדמי בהפחתה של 5 נקודות

מעל 4-3 יחידות (כולל)

7.5-

הציון האקדמי בהפחתה של 7.5 נקודות

מעל 5-4 יחידות

9-

הציון האקדמי בהפחתה של 9 נקודות

מעל 5 יחידות

 

לא יופיע ציון סופי בתעודה

 

העדרות תחשב מוצדקת במקרים הבאים:

  • היעדרות בשל אבל על קרוב מדרגה  ראשונה  – שבוע ימים. היעדרות בשל אבל על קרוב משפחה שאינו מדרגה ראשונה (סבא, סבתא, דוד וכד') – יום אחד.
  • היעדרות בשל שמחה מדרגה ראשונה –יום אחד.
  • היעדרות בשל זימון ללשכת גיוס או למבדקים לצבא (בתנאי שהוצג אישור השתתפות בפועל ולא באמצעות מכתב הזימון).
  • היעדרות בשל שירות לקהילה, פעילות חברתית בבית הספר, פעילות בתנועת נוער, התרמות וכד' – בהיקף ובתחומים המאושרים מראש על ידי בית ספר.
  • היעדרות בשל מילוי תפקידים בבית הספר (שמירה בשער, תורנויות וכד').
  • היעדרות בשל מבחן תיאוריה ראשון ומבחן מעשי ראשון בנהיגה (יתר המבחנים לא יוכרו כהיעדרות מאושרת).
  • היעדרות בשל אשפוז/בדיקה  בבית חולים (בתנאי שיוצגו האישורים המתאימים).
  • היעדרות בשל מחלה מעל ארבעה (4) ימים.

על פרוט שיטת המנות ניתן לקרוא בכתובת: http://goo.gl/Zz8zH2

 

 

  • תלמיד שאינו מגיע לביה"ס, חייב להודיע על כך מראש למחנך הכתה.
  • על תלמיד הנעדר מסיבות מוצדקות ,חלה חובה להציג אישור מתאים מיד עם חזרתו ללימודים למחנך .
  • תלמיד שיעדר באופן תכוף ובמצטבר ידווח ע"פ חוק לקצין ביקור סדיר בקהילה ויטופל בהתאם.
  • שחרור במהלך יום לימודים יתאפשר רק לאחר הצגת אישור חתום ע"י מזכירות ביה"ס בכפוף לאישור

מחנך / רכז שכבה.

  • תלמיד שנעדר מסיבות מוצדקות, יהיה זכאי להשלמת הבחינות במועד ב' שייקבע בלוח הבחינות. זאת לאחר שהציג למחנך אישורים להיעדרות מוצדקת. על התלמיד להצמיד לטופס הבחינה את האישור הרפואי המצדיק העדרותו ממועד א'.
  • אין לעזוב את שטח בית הספר לפני תום יום הלימודים.
  • יציאה מבית הספר במהלך יום הלימודים, מכל סיבה שהיא, מחייבת אישור המחנך/ת או רכזת השכבה.
  • שחרור תלמידים לפני תום השיעור הרביעי המסתיים בשעה 11:50 מחייב ליווי הורים.

לפני היציאה מבית הספר יציג התלמיד את אישור המורה במזכירות בית הספר ויקבל אישור למאבטח.

לאחר השעה 11:50 שחרור תלמידים מחייב יידוע הורים על ידי המורה.

  • פינוי תלמיד מבית הספר:

ילד שחש ברע במהלך יום הלימודים יפנה לגורם בית ספרי.

בית הספר יידע את הורי התלמיד ועל פי שיקול דעתו יזמין פינוי רפואי.

  • חל איסור מוחלט על נסיעות לחו"ל וחופשה במהלך שנת הלימודים. במקרים חריגים יידרש אישור ממנהלת בית הספר ומנהלת המחוז.

 

מבחנים וציונים

  • הציון לתלמיד ייקבע על בסיס הערכת מורה , השגים במבחנים, בבחנים, בעבודות ומטלות, בהכנת

שעורי-בית ובנוכחות סדירה.

  • התלמיד יקבל מהמורה הסבר מדויק על תוכנית הלימודים, על נושאי הלימוד, על ספרי הלימוד ועל הרכב הציון השנתי.
  • התלמיד יקבל לוח מבחנים מסודר. הלוח יפורסם באתר בית הספר בתחילת כל מחצית או שליש (על פי חלוקת שנה"ל). המבחנים יתקיימו על פי לוח המבחנים בלבד. הלוח מחייב את המורים ואת התלמידים.
  • לא יתקיימו יותר משלושה מבחנים בשבוע.
  • התלמיד יקבל את פרוט החומר לבחינה לפחות שבוע לפני מועד הבחינה.
  • חובת התלמיד לשמור על טוהר הבחינה. תלמיד שייתפס באי קיום טוהר הבחינה, מבחנו ייפסל ויופעל נוהל אכיפת טוהר הבחינות. אי קיום טוהר בחינות המתכונת יטופל בהלימה לחוקי בחינות הבגרות ע"י רכז המקצוע ורכז השכבה.
  • זכותו של התלמיד הזכאי להתאמות להיבחן בתנאים הולמים על-פי האבחון והחלטת המועצה הפדגוגית.
  • תלמיד שלא ביקר בביה"ס בבוקר הבחינה, (בחינה סדירה ו/או מועד ב' ו/או מבחן משפר), זכאותו להבחן תישקל על ידי הצוות החינוכי.
  • התלמיד יקבל מבחן מודפס מנוסח באופן ברור, מלווה בהנחיות ובמפתח הערכה .
  • התלמיד יקבל בחזרה את המבחן באופן אישי עם ציון מנומק (תיקונים בגוף המבחן ) לא יאוחר מ – שמונה עשרה  ימים מיום קיום המבחן.
  • זכותו של תלמיד לערער על ציונו. התלמיד יפנה למורה המקצועי. אם לא יתקבל מענה, ניתן לפנות לרכז המקצוע בענין זה, לא יאוחר משבוע לאחר החזרת המבחן/בוחן.

תלמיד הרוצה לערער על ציון מבחן/בוחן, ציון בתעודה, יצרף "טופס ערעור"  ובו נימוקי הערעור, וימסור אותו  למורה המקצועי.

המורה המקצועי יפרט מדוע הוא מקבל/דוחה את הערעור. אם נדחה ערעורו על ידי המורה,

זכותו של התלמיד לערער שנית בפני רכז המקצוע/המגמה בפרק זמן של עד שבוע מיום דחיית הערעור.

החלטתו של רכז המקצוע/מגמה היא סופית.

  • ערעור על ציון בחינת מתכונת יש להגיש עד שלושה ימים מיום החזרת המתכונת ולמסור אותו למורה המלמד. הערעור צריך להיות מנומק.
  • תלמיד שלא הגיע בזמן שנקבע ע"י המורה, להחזרת מבחן המתכונת,לא יוכל לערער על הציון במבחן זה.

 

ציון בתלמידאות

משקל הציון בתלמידאות הינו 10% מסך כל הציונים במקצוע.

ציון זה אינו תלוי בהישגי התלמיד בבחנים / מבחנים/ עבודות אלא בא לבטא את התנהלות התלמיד בשיעורים.

ציון בתלמידאות בא לבטא את עבודת התלמיד במהלך השיעורים, מידת פעילותו, התעניינותו והשקעתו במקצוע הנלמד, נוכחות לא מוצדקת בשעורים.

ציון זה הוא כלי לעודד את התלמיד להשקיע בלימודיו בין אם הוא מגיע להישגים גבוהים ובין אם לא.

 

ציון הגשה לבחינות הבגרות

  • ציון ההגשה יפורסם במשו"ב לפני מועד בחינת הבגרות.
  • ערעור על ציון ההגשה ניתן למסור בכתב לרכז המקצוע או לרכזת בגרויות או לרכזת השכבה לכל המאוחר יום לאחר פרסום ציוני ההגשה. טפסי ערעור ניתן למצוא באתר בית הספר.

בכתיבת העירעור יש לנמק היטב ובאופן ענייני, את סיבת הערעור.

בהנתן תשובה על ערעור התלמיד, התשובה היא סופית.

 

מבחן מועד ב'

  • חובתו של התלמיד להיבחן במועד א' בכל המבחנים שנקבעו על-ידי בית-הספר בהתאם ללוח המבחנים המתפרסם בתחילת כל מחצית.

בחינות "מועד ב' " תתקיימנה בסיומו של כל סבב מבחנים (רבעון). תלמיד יוכל להבחן במבחן מועד ב' במקצוע אחד בלבד בסוף כל סבב מבחנים.

 

התנאים להיבחנות במועד ב' הם:

  • תלמיד שהיעדרותו מהבחינה במועד א' הוכרה כמוצדקת. על התלמיד לצרף אישור רפואי למבחן מועד ב'. ללא אישור רפואי, מבחנו לא ייבדק.
  • יש להרשם למועד ב' דרך הקישור באתר בית הספר.
  • מבנה הבחינה והיקפה יהיו זהים למבחן שנערך במועד א'.

 

 

 

 

מבחן במועד משפר

מבחן משפר יתקיים בסיומה של כל מחצית והוא נועד לתלמיד המעוניין לשפר את ציונו.

  • יתקיים מועד לשיפור מבחן במקצוע המתמטיקה ומועד נוסף לשיפור אחד מהמקצועות האחרים אותם לומד התלמיד.
  • תלמיד יכול להבחן במועד משפר באחד המקצועות אותם הוא לומד ומועד משפר נוסף במתמטיקה.
  • ציונו של התלמיד יהיה הציון הגבוה מבין השגיו במבחנים שבחר לשפר (סדיר/משפר).
  • יש להרשם למועד משפר דרך הקישור באתר בית הספר.

 

תלמיד לא יוכל להבחן במבחן מועד ב' / מבחן משפר במקרים של פגיעה בטוהר הבחינות.

 

בחנים

  • היקף החומר לבוחן יכלול חומר שנלמד בשלושת השעורים האחרונים ושעורי בית.
  • מועד לבוחן ייקבע במשותף בין המורה והכיתה בהתחשב בעומס הבחינות באותה תקופה.

 

הגשת עבודה בחנ"ג

תלמיד  שאינו משתתף בשיעורי חנ"ג מטעמים רפואיים חייב להגיש עבודה במהלך שנה"ל לא יאוחר מסוף חודש מרץ.

נושא העבודה יינתן ע"י מורי חנ"ג.

ציון חיובי בחנ"ג הוא תנאי זכאות לבגרות.

 

בהצלחה!

המגמות שלנו

 

רוצים ללמוד על כל המגמות והמסלולים שלנו? מוזמנים לקרוא בדף המגמות.

מבנה ארגוני

הנהלה

  • סיגל רוזן

    מנהלת בית הספר תיכון ומכללה - רב תחומי פ"ת ב'
  • אורלי פיש

    סגנית מנהלת/רכזת בגרויות

רכזי שכבות

  • נורית דקלו

    רכזת שכבת י"ב
  • רונית כהן

    רכזת שכבת י'
  • סמדר חדד

    רכזת שכבת י"א

עובדי מינהלה

  • מנהל מחשוב

פרוייקט השאלת ספרים

טפסים ואישורים

ריכזנו עבורכם את כל הטפסים והאישורים במקום אחד. אנא קראו בעיון ועקבו אחר ההוראות.